Kävijämarkkinointi

Kuvaus Suomen puolen kävijämarkkinointisuunnitelmasta

Nolia Springtime messujen kävijämarkkinoinnin voi jakaa kahteen kampanjaan, Suomen puolen ja Ruotsin puolen kampanjoihin. Suomessa kampanjassa keskitytään Pohjois-Suomeen ja se pitää sisällään niin printtimedian kuin digitaalisen median, kuten bannerit, videot, digimainonnan, sosiaalisen median (facebook & instagram). 

Printtimainonta ja digitaaliset bannerikampanjat on varattuna seuraaviin lehtiin:
Lapin Kansa
Pohjan Sanomat
Ilmaislehdet Lounais- Lappi ja Uusi Rovaniemi

Digikampanjat tehdään seuraavissa suomalaisissa medioissa:
Alma Verkosto, joka on Suomen suurin ja tunnetuin digimedia. Kampanja suunnataan Pohjois-Suomeen.
iltalehti.fi, etuovi.com, autotalli.fi (vastaa ruotsin puolella aftonbladet.se, expressen.se, hemnet.se ja bytbil.se)

 

Kuvaus Ruotsin puolen kävijämarkkinointisuunnitelmasta

Kävijämarkkinointi aloitetaan reilua kuukautta ennen messuja. Printtimainonta toteutetaan seuraavilla paikkakunnilla: Kiruna, Pajala, Luleå, Råneå, Överkalix, Haparanda, Boden, Piteå ja Älvsby. Puolikkaiden sivujen ja kokonaisien sivujen mainospaikat tabloidmuodossa on varattuna messuja varten. Digitaalinen markkinointikampanja tehdään akselilla Piteå - Kiiruna. Maksullisia sosiaalisen median kampanjoita Facebookissa ja Instagramissa hyödynnetään messujen markkinoinnissa.